zaterdag 29 februari 2020

(1) Samen met Michael in Bangkok

Na een vlucht van 2x 5,5 uur (overstap in Dubai) is het net donker als we donderdag om 6 uur 's avonds als we landen in Bangkok. We hebben een Hotel niet ver van het vliegveld, en worden met een busje opgehaald. Naast ons zit een avondmarkt met eetkraampjes Yummie, Yammie. Het is even wennen aan de +30 graden maar met een duik in het zwembad en wat Big Chang (bier) is het te doen.

Als we 's morgens aan de waterkant een Thais ontbijtje eten hebben we helemaal het vakantie gevoel

Vanmorgen eerst de huur auto ophalen (een aardig karretje, moet ook wel want naast 5 grote koffers + wat tassen moeten wij er ook inpassen) en daarna gaan we Michael ophalen van school.

Het is de laatste schooldag voor de grote vakantie. Michel moest eigenlijk morgen ook nog werken. De kinderen zouden gaan optreden in de Shopping mall, en Michael zou daar nog een speech geven. Maar op het laatste moment is alles gecanceld. De ouders zijn allemaal nogal bezorgt over het Corona virus. Daar zit wat in natuurlijk. Zelf maken we ons geen zorgen hoor. Wij hebben op het vliegveld voor de zekerheid mondkapjes gedragen. Robin ging voor "better Safe Than Sorry".  Op het vliegveld werd ook 2x iedereen z'n temperatuur gescand) Hier in Thailand lijkt alles onder controle.

Maar goed we waren gebleven met het ophalen van onze Michael, nou dat was natuurlijk eeeeeerg leuk. Ook gelijk Mike z'n appartement even bekeken, niet ver van de school. En we hebben Hotel genomen hier dicht in de buurt.

Daarna 's avonds eten bij het "Bar-BQ Resort", de naam zegt al genoeg. In dit deel van Bangkok zie trouwens weinig "buitenlanders" (Michael is een van de weinigen), en dus ook weinig Engels gesproken. We vinden het leuk om te horen hoe goed die Mike Thais spreekt

Zaterdag verkennen we met z'n vieren enkele mooie plekken in Bangkok, waar we in 2010 (dat was de eerste keer dat Carla en Sjaak Thailand bezochten, om een paar weken met Robin en Michaels mee te reizen die op wereld reis waren. zie deze blog uit 2010)

Het paleis van de Koning (helaas mogen we met onze korte broek niet naar binnen, maar je kan je een broek huren, of voor 3 euries een broek kopen).

En we bezoeken de tempel van de (enorme, 75 meter lange) liggende Boeddha, ....

De Tempel van de Dageraad, ....

De ConSiam (enorme Shopping Mall) waar je een mooi uitzicht heb over de Skyline van Bangkok

's avonds bezoeken Carla, Robin en Sjaak Khao San, dit bezoek mag niet ontbreken als je in Bangkok bent. Dit is echt DE beroemde uitgaansstraat van de stad. Het rijden beginnen we al aardig onder de knie te krijgen, in deze drukke (maar ook mooie en gezellige) stad

Sirirat hebben we nog niet ontmoet. die zal vanavond aankomen vanuit Hua Hin, daarom blijft Michael even thuis. ook om de koffers in te pakken. Als we terugkomen van Khao San, krijgen we berichtje dat Michael z'n koffer gepakt heeft haha

Morgen verlaten we gaat onze rondreis met z'n vijven beginnen.

1. Lieverds, heerlijk om jullie samen te zien met Michael, het vakantiegevoel is er ook gelijk. Jullie gaan een hele mooie tijd beleven en nu Sirirat erbij geweldig !! en mooi dat wij mee mogen genieten. Have fun, liefs Ria en Karel XXXXX